Za wszelką cenę: O produkcji

Autor: Damia
plakat filmu Za wszelką cenę: O produkcji

Clint Eastwood miał sprecyzowane oczekiwania, jak powinien wyglądać film Za wszelką cenę. "Chciałem, aby miało się wrażenie, że nie jest to film współczesny, chociaż akcja dzieje się w teraźniejszości. Próbowałem stworzyć atmosferę dowolnego momentu w przeszłości tak, jakby akcja filmu toczyła się w latach 40., 50., 60. czy 70. Dążyłem do ponadczasowości."

Ogromną rolę w realizacji pomysłu reżysera odegrali: autor zdjęć Tom Stern i scenograf Henry Bumstead. Obaj pracowali już wcześniej z Eastwoodem. Stern był m.in. operatorem Rzeki tajemnic, a Bumstead projektował scenografię w dwudziestu filmach Eastwooda.

"Henry Bumstead jest jednym z najlepszych scenografów w Hollywood i mimo swego wieku - obecnie ma 89 lat - jest wciąż świetny. - wyznaje reżyser.

"Uwielbiam pracować z Clintem," twierdzi Bumstead. "Jest wielkim reżyserem. Nie ma drugiego takiego jak on. Mam 89 lat i nie muszę już pracować, ale dla Clinta zrobiłbym to ponownie. Wspaniale się dogadujemy. Podoba mu się to, co mu proponuję i ufa mi."

Kluczowym obiektem w filmie jest sala gimnastyczna Frankiego, The Hit Pit. Zbudowano ją w pustym magazynie w centrum Los Angeles. "Szukaliśmy i szukaliśmy," opowiada Bumstead, "lecz kiedy zobaczyłem zdjęcia tego magazynu, od razu wiedziałem, że to jest właściwe miejsce. Clint tylko rzucił okiem na fotografie i przystał na moją propozycję. Następnie przedstawiłem mu plan budowy dekoracji. Clint popatrzył i powiedział "Doskonale", śmieje się Bumstead.

Zdjęcia do Za wszelką cenę realizowano w kilku różnych miejscach wokół Los Angeles, między innymi w Venice Boardwalk, Eagle Rock i Hollywood Boulevard. Sceny walk nakręcono w Grand Olymic Auditorium, gdzie zazwyczaj odbywają się największe bokserskie pojedynki.

Opracowano na podstawie materiałów dystrybutora.


blog comments powered by Disqus