Stawiamy na kryzys


plakat filmu Stawiamy na kryzys
Reżyseria: Rachel Boynton
Producent: Rachel Boynton


Rok produkcji: 2005
Tytuł oryginalny: Our Brand Is Crisis
Czas trwania filmu: 85 min.
Produkcja: USA
Gatunek: dokumentalny

"Kogo obchodzi, o co pytają ludzie? Ważne, na co położysz nacisk. To taka gra!"
Dla bohaterów dokumentu Rachel Boynton polityka jest przede wszystkim grą. Kandydat na prezydenta Boliwii pragnie stołka, jego konsultanci pożądają władzy, a prezydenckie zaplecze pieniędzy i splendoru. Nikt nie ma problemu z przykrawaniem wizerunku kandydata do oczekiwań wyborców. Dokument pokazuje, że dla niektórych marketing i kreowanie wizerunku może być prawdziwą pasją, taką samą jaką dla innych są skoki spadochronowe czy gra w kasynie. Konsultanci spod znaku "Greenberg Carville Shrum" to właśnie faceci od takiej brudnej roboty. Objechali kawał świata prowadząc kampanie prezydenckie i wspierając, między innymi, polskich polityków. Od lutego 2002, przez kilkanaście miesięcy pracowali dla starającego się o kolejną elekcję w karierze byłego prezydenta Boliwii, Gonzalo Sanchez de Lozady.
Film przedstawia kampanię od kuchni. Dowiadujemy się więc, co to znaczy profesjonalna kampania i jak przebiega kreowanie wizerunku. Efekt umiejętnie poprowadzonej kampanii nie trwa jednak długo i prezydent szybko traci grunt pod nogami.



blog comments powered by Disqus