Kandydaci w Suspense Film Competition

24 czerwca 2018

Poznaliśmy osiem tytułów, które wezmą udział w Suspense Film Competition w trakcie nadchodzącej, siódmej już edycji Kołobrzeg Suspense Film Festival. Są wśród nich m.in.: Ach śpij, kochanieThelma czy Hawaje.

Suspense Film Competition to główny konkurs festiwalu na Najlepszy Europejski Film Sensacyjny.

Ach śpij, kochanie (reż. Krzysztof Lang, Polska 2017)
Od kilku lat w Krakowie i okolicach znikają ludzie. W sumie 67 osób. Młody śledczy Karski, wbrew swoim przełożonym, stawia hipotezę o seryjnym mordercy. Wkrótce w kręgu podejrzanych pozostaje tylko jeden człowiek: Władysław Mazurkiewicz zwany Pięknym Władkiem. To król życia, zamożny kobieciarz, szanowany obywatel, ale także człowiek o zaskakujących powiązaniach, hipnotycznym uroku i niejasnej przeszłości. Karski w trakcie śledztwa zaczyna napotykać na coraz większe trudności. Znikają dowody i akta spraw. Ludzie, którym ufał odwracają się przeciw niemu, a między nim i podejrzanym tworzy się nietypowa relacja… A w tle całej sprawy jak duch pojawia się tajemnicza piękna kobieta.
 
 
Czarna fala (Black tide, reż. Erick Zonca, Francja 2018)
Gliniarz z problemem alkoholowym prowadzi dochodzenie w sprawie zaginionego nastolatka w wieku jego syna, z którym ma problematyczną relację. Podczas prowadzenia sprawy spotyka nauczyciela zaginionego chłopaka, który jest podejrzanie chętny do pomocy.
 
 
Hawaje (Hawaii, reż. Jesus Del Cerro, Rumunia 2017) 
Jest to opowieść o zmaganiu się z odziedziczeniem 3 milionów dolarów w Rumunii w czasach komunistycznych, kiedy posiadanie 1 dolara może oznaczać utratę wolności. Porusza także temat jak można kupić, jeżeli nie szczęście to wolność wyboru nieszczęścia. 
 
 
Ostatnie prosecco Hrabiego Ancillotto (Finchè c'è Prosecco c'è Speranza, reż. Antonio Padovan, Włochy 2017)
Weneckie wzgórza Conegliano i Valdobbiadene to idealna lokalizacja na uprawę winogron pod prosecco, ale też miejsce tajemniczej zbrodni. Do rozwikłania zagadki związanej z morderstwem kierownika cementowni oraz teatralnego samobójstwa hrabiego Desiderio Ancillotto oddelegowany zostaje inspektor Stucky. Kipiący włoskością thriller detektywistyczny obrazuje konflikt między chciwością a szacunkiem dla ziemi.
 
 
Thelma (reż. Joachim Trier, Norwegia 2017)
Intrygująca i nieoczywista opowieść o nadprzyrodzonych mocach i najgłębiej ukrytych pragnieniach. Początek studiów w Oslo to dla młodej kobiety początek nowego życia. Po raz pierwszy rodzi się w Thelmie miłość. Przeżywanie i uporządkowanie związanych z dorosłością emocji komplikuje nie tylko nieustająca kontrola ze strony rodziców – religijnych fanatyków. Okazuje się, że w Thelmie drzemią ukryte, nadprzyrodzone siły, które pozwalają bohaterce zmieniać i kształtować rzeczywistość. Siły te dają o sobie znać w chwilach, gdy Thelma przeżywa stres lub niepokój. Wkrótce zawładną ciałem i umysłem dziewczyny, zmienią życie jej i otoczenia. Czy wtedy Thelma stawi czoła pytaniom o własną tożsamość?
 
 
Drugie oblicze (Control, reż. Jan Verheyen, Holandia 2017) 
Ta niegdyś bezwarunkowa przyjaźń pomiędzy policjantami Vincke i Verstuyftem znajdzie się w bardzo trudnej sytuacji, gdy przyjaciele spotykają się z serią makabrycznych morderstw. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, ocalała ofiara mordercy wbija między nich klin, gdy Verstuyft poddaje się jej urokowi. Tymczasem seryjny morderca ma na celu nową ofiarę…
 
 
Granica (Line, reż. Peter Bebjak, Słowacja 2017)
Są granice, które przekraczasz tylko raz... Kryminalny thriller o handlarzach i przemytnikach z ukraińskiej granicy. Opowiada o granicach i życiu na ich krawędzi.
 
 
Zemsta Luny (Luna, reż. Khaled Kaissar, Niemcy 2017) 
Kiedy rodzina Luny zostaje zabita z zimną krwią na wakacjach w górach, ona ledwo ucieka i odkrywa, że żyje kłamstwem: jej tata był rosyjskim tajnym agentem, a jej rodzina była tylko frontem. Luna ma możliwość ucieczki z kraju. Ale najpierw chce zemsty.
 
 
 
Tegoroczna edycja Kołobrzeg Suspense Film Festival odbędzie się w dniach 4-8 lipca.
 
 

Adrian Warwas za www.suspenseff.pl



blog comments powered by Disqus